Gavallér János:
Vajúdás
(gondolatok
az alkotmányozás problémaköréhez)
Békesség uralkodik minden emberben mindaddig, míg környezete, a kor társadalmi
elfogadottsága, e nyugalmi helyzetéből ki nem billenti, míg az elvárások
békétlenségre nem sarkalják. Gyermekekben, ártatlanokban még nincs előítéletre
épülő viszonyrendszer, nem kívánnak társaik fölé nőni, nem kívánnak
megkülönböztetett bánásmódban részesülni, ám ahogy tudatosítják bennük a
lehetőséget, hogy létezik a világban alá-fölérendeltség, akkor már mindent
elkövetnek a domináns szerep betöltésének lehetőségéért. Azaz megtanítják velük
az együttélés farkastörvényeit, a helyett hogy megtanítanák az együttélés
felelősségére, mert az ember felelős embertársáért, még akkor is, ha szignifikáns
különbség mutatkozik normarendszerében, viselkedéskultúrájában, életvitelében.
Tudni illik rabolt vagyonra épített társadalmi berendezkedés akkor is labilis,
ha az erősebb magabiztossága áll mögötte, ugyanígy bármilyen gazdasági
monopólium, pénzszipoly előbb-utóbb összeomlik, mivel nincs harmonikus
rezgésmechanizmusa, empátiája a természethez, az élethez.
Tehát békesség uralkodik mindaddig az emberben, míg a tudástartománya
lélekmechanikus reflexműködésként viszonyul az élethez, de mihelyt
kényszerismereteket szerez az életműködési törvényekről, azonnal viszont
reakciót gyárt, áthágja a lelkiismereti-világ örök szabályait és önreflexiókat,
elvárásokat teljesít, a nélkül hogy képes volna vizsgálni annak következményeit.
Vagyis oda jutott a világ a kényszerlabirintusán keresztül, - amibe önmagát
hergelve jutott-, hogy elvesztette emberminőségét, struktúrák eszközeként
pörgeti tovább azt a ringlispílt, aminek a működése légből kapott alapokon
nyugszik. Azon dolgokra gyárt reakciókat, amelyeknek kialakulásáért önmaga
felelőtlen reflexmechanizmusa tehet.
Úgy néz ki, hogy a társadalmi fejlődés megfeledkezett a szakrálisvilág
létezéspozíciójáról, így arról az egyszerű tényről is, hogy amiről nem akar
tudomást venni az ember, az még épp olyan valóság, mint az ideológiai zsákutca.
Rohangál hát labirintusában az elme, az önmaga gyártotta zsákutcákba, csak
azért, mert a mindenségisten törvényeit nem akarja elfogadni. Semmi sem
működőképes egy olyan környezetben, ahol kétségbe vonják működésmechanizmusának
alapjait és megvonják működőképességének feltételeitől, azaz ha és amennyiben új
alapokra helyezzük országunk alkotmányos viszonyrendszerét megfosztva azt
alapjaitól (a Szentkorona szakrális mivoltától), akkor még csak egy
reakcióhalmaz elindítóivá válunk úgy, hogy a következmények vizsgálatára
egyáltalán lehetőségünk volna. Ha a betontenger közepébe van egy marék föld és
abba egy mag kerül, az megfelelő gondoskodással kihajt, nő, virágzik, de
életminősége összemérhetetlenül rosszabb, mint a mezőn, természetes
környezetében, ugyanígy az a gazdasági és társadalmi rendszer amelyik
alkalmazkodik mesterséges környezetéhez – mivel empatikus reflexmechanizmusától
megfosztott-, ideig-óráig életképes, de létezésfunkciója csak reakció, szeretet
és békesség nélkül.
Meg lehet tanítani az embert háborúzni és gyűlölni, de a szeretet és a béke
figyelmen kívül hagyásával, azaz adottságainak, embervalóságának a deformálása
által. Lehet törvényeket hozni, lehet figyelembe venni a gazdasági és társadalmi
körülményeket, el lehet fogadni spekulatív bankvilágot, az ideológiai
menetelést, a kor relativizmusát is, ám megnyugodni, pihenni csak a lelkiismeret
simogató párnái között tud a magyar ember. Csak az átélt fájdalom sajog, a
magyarázott, tudatosított valóság csak ábránd, és mint minden ábránd előbb-utóbb
köddé válik, megsemmisül, így nem létezik olyan kényszer, ami életképessége
által úgy tud megszületni, hogy az ember szívébe vési létezését. Kételkedünk
minden mesterséges, (vagy inkább nevezzük) tudományos realizmustól, mert mindig
kiderül, hogy alapok nélkül a meggyőzés hipnotikus reflexére épül, azaz
empatikus-felelősségérzet nélküli embert gyárt: Az embernek emberi érzésekre,
emberi reflexiókra van szüksége, nem pediglen tudományos elméletekre arról, hogy
valójában hogyan határozhatja meg önmagát és ebből kifolyólag, hogyan
viszonyuljon embertársaihoz.
Az együttélés felelőssége nem jelenhet figyelmen kívül hagyást, mert sohasem
fontosabb egy élet egy másik élettől. Nincs és nem is fogadunk mi magyar emberek
el alá-fölérendeltséget, épp ezért várjuk el a „szolgalelkűséget” (a nemzet
iránt) mindazoktól, akik közfeladatot látnak el, és senkit nem tudunk elfogadni,
aki hatalmi arroganciát gyakorol. Amennyiben a természetigazságot (a
Kárpát-medence gazdasági egységét) felperzselné a világ-elit arroganciája, úgy
megszűnik a létezésanalízis lélektana, így a mindenáron való megfelelési
kényszer csak illúzió-magyarázat. Az élményorientált valóság gyenge
misztifikáció, ugyanis szükségtelen a rezgésmechanizmust gyorsítókban,
társadalmi kataklizmákban mérni, mert az emberélet-pillanat magában hordozza az
örök időket, amely az érzésvilágban nyilvánul meg: Egy ember élete az emberiség
összesűrűsített és egyszerűsített tükörképe is, lehetne akár! A létezésanalízis
gyakorlata, a miért is vagyunk, skatulyarendszere, közgazdasági hipotézisei már
annullálták az „Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát”, hiszen a
globálisliberalizmus demokrácia exportja korlátozza a szuverén döntéshozatalt. A
szeretet szakrális lélektanának kell megfelelnünk, mert ha nem vállaljuk a
lélekember minőségünket, akkor: Kinek és miért akarunk megfelelni? A pillanat
elszáll: A ma boldogsága a holnap keserűsége és a ma keserűsége a holnap
boldogsága, ezért fontos az alázatos viszonyulás a lélek békességéhez, a
kiegyensúlyozott viszonyrendszer ember és ember között, így az arroganciára, a
hatalmi erőfölényre épített politika csakis kudarcba fulladhat.
Új értékrendre van szüksége a világnak, vagyis az emberközpontú gondolkodást
össze kell hangolni a lélektan törvényszerűségeivel, mert helyrehozhatatlan az
ego társadalomi torzulása, ha jogértelmezési síkra terelődik az empátia (lásd;
spontán privatizáció). Az alkotmányozók felelőssége; a múlt és a jövő
összehangolása, az emberélet harmonikus viszonyrendszerének kiegyensúlyozása, a
lelki béke helyreállítása. A feladat tehát adott, azon erőknek, akik képesnek
érzik önmagukat arra, hogy megteremtsék az ember szívében hordozott szakrális
rend mindenségharmóniáját, mert csakis lélekazonosult szakrális szeretetben
képes élni az ember.
2010. 12. 29.